What's wrong with this code?

wdele
26 May 2013, 09:09
menulist = NewStringList()
list add (menulist, "Waar moet ik de delen van de code vinden?")
list add (menulist, "Jongetje, het toverstokje en de toverhoed")
list add (menulist, "Piraat & het drinken")
list add (menulist, "De robot bij Het Computerlab")
list add (menulist, "Ik heb alle drie de delen van de code. Wat nu?")
list add (menulist, "Ik ben in de geheime kamer maar ik weet niet wat ik moet doen")
list add (menulist, "Wat moet ik in deze kamer doen?")
show menu ("Waar wil je hulp mee?", menulist, true) {
if (result = "Waar moet ik de delen van de code vinden?") {
msg ("Waar moet ik de codes vinden?<br/><br/>Je kan de codes vinden door:<br/><br/>1. de piraat te helpen en drinken te bestellen;<br/>2. de robot bij Het Computerlab te repareren;<br/>3. met de toverhoed en het toverstokje een konijntje toveren, het konijntje aan het jongetje geven en het muntje dat het jongetje dan geeft in de grijpmachine te stoppen<br/><br/>Waar zijn de dingen?<br/><br/>Grijpmachine - entree<br/>Jongetje - entree<br/>Toverhoed - entree<br/>Toverstokje - entree<br/>Robot - Het Computerlab<br/>Piraat - selectie van de collectie<br/>Drinken - het biebcafe")
}
if (result = "Jongetje, het toverstokje en de toverhoed") {
msg ("Hoe help je het jongetje?<br/><br/>Het jongetje help je door zijn konijn terug te geven. Het konijn kan je tevoorschijn toveren, net zoals ze dat doen in circussen.<br/><br/>Wat gebeurt als je het jongetje hebt geholpen?<br/><br/>Als je het konijntje terug hebt gegeven aan het jongetje, geeft het jongetje jou een muntje. Dit muntje kan je dan ergens in stoppen waarmee je het eerste deel van de geheime code krijgt.")
}
else {
msg ("")
}
if (result = "Piraat & het drinken") {
msg ("Hoe help je de piraat?<br/><br/>De piraat is zijn houten been kwijt. Daarom is hij erg boos. Als je het houten been van de piraat vindt, kun je deze pakken en terug aan de piraat geven.<br/><br/>Wat gebeurt er als je de piraat hebt geholpen?<br/><br/>Als je de piraat zijn houten been terug hebt gegeven, krijg je van de piraat drinken kopen in het biebcafe. Dan moet je de UVlamp zien te vinden. Als je de UVlamp pakt kun je drinken bestellen. Als je het drinken opdrinkt en dan het glas omdraait kun je de UVlamp aanzetten en zie je het tweede deel van de code.")
}
if (result = "De robot bij Het Computerlab") {
msg ("Wat moet ik doen met de robot?<br/><br/>Als je naar de robot kijkt, zie je dat hij kapot is. Je kan de robot laten maken door Het Computerlab. Als de robot wordt gemaakt krijg je het derde deel van de code.")
}
if (result = "Ik heb alle drie de delen van de code. Wat nu?") {
msg ("Wat moet ik doen als ik alle drie de delen van de code heb?<br/><br/>Als je alle drie de delen van de code hebt:<br/><br/>1.heb je het jongetje geholpen;<br/>2. heb je de piraat geholpen, drinken besteld en opgedronken, de UVlamp aangezet en het glas om hebt gedraaid;<br/>3. heb je het briefje uit de robot.<br/><br/>Als je alle drie de delen van de code hebt, moet je op zoek gaan naar de geheime kamer. Deze heb je waarschijnlijk al eens gezien tijdens je zoektocht naar het houten been van de piraat. Als je bij de geheime kamer bent, moet je de code invoeren.<br/>")
}
if (result = "Ik ben in de geheime kamer maar ik weet niet wat ik moet doen") {
msg ("Wat moet ik doen als ik in de geheime kamer ben?<br/><br/>Je bent in de geheime kamer. Je ziet een pilaar. Hierop ligt een boek. Maar: je moet het boek te pakken zien te krijgen. Maar de pilaar is heel erg hoog. Je kan de oplossing vinden door iets met de boekenkast te doen.<br/><br/>Ik heb de ladder. Wat nu?<br/><br/>Als je de ladder hebt kun je deze tegen de pilaar zetten. Dan kun je naar boven op de pilaar en kun je het boek dat op de pilaar ligt openen.<br/><br/>Ik heb het boek geopend. Wat nu?<br/><br/>Je hebt de game uitgespeeld. Je kunt nu niets meer doen behalve de schat bij Het Computerlab!")
}
if (result = "Wat moet ik in deze kamer doen?") {
if (game.pov.parent = ruimte buiten de bieb) {
msg ("In de ruimte buiten de bieb kun je de Bibliotheek in. Dit kan via de trap of via de roltrap.")
}
if (game.pov.parent = entree) {
msg ("In de entree kun je de eerste code ontvangen. Als je hier meer over wilt weten, kies je in het help-menu 'Jongetje, het toverstokje en de toverhoed'.")
}
if (game.pov.parent = selectie van de collectie) {
msg ("In de selectie van de collectie kun je de piraat helpen. Als je hier meer over wilt weten, kies je in het help-menu 'Piraat & het drinken'.")
}
if (game.pov.parent = paradigma ruimte) {
msg ("In de Paradigma ruimte kun je Het Computerlab in.")
}
if (game.pov.parent = Computer Lab) {
msg ("In de kamer Computer Lab kun je de UVlamp pakken. Als je hier meer over wilt weten, klik je in het help-menu op 'Piraat & het drinken'. In Computer Lab kun je ook Wim, Dick en Liam vinden. Je kunt tegen hun praten. Ook kun je in Computer Lab de RoboRaptor helpen. Als je hier meer over wilt weten, klik je in het help-menu op 'De robot bij Het Computerlab'.")
}
if (game.pov.parent = het biebcafe) {
msg (In Het Biebcafe kun je praten tegen iemand van de bediening. Je kunt dan drinken bestellen. Als je hier meer over wilt weten, kun je in het help-menu op 'Piraat & het drinken' klikken.")
}
if (game.pov.parent = ruimte met educatieve boeken) {
msg ("In de ruimte met educatieve boeken kun je het houten been van de piraat vinden. Als je hier meer over wilt weten, klik dan in het help-menu op 'Piraat & het drinken'. Vanuit de ruimte met educatieve boeken kun je ook naar het Toilet. Vanuit de ruimte met educatieve boeken kun je ook de geheime kamer in, met de goede code.")
}
if (game.pov.parent = ruimte met recreatieve boeken) {
msg ("In de ruimte met recreatieve boeken valt niet veel te vinden.")
}
if (game.pov.parent = Kinderafdeling) {
msg ("In de Kinderafdeling valt niet veel te vinden.")
}
if (game.pov.parent = Theater) {
msg ("In het Theater valt niet veel te vinden.")
}
if (game.pov.parent = toilet ruimte) {
msg ("In de toilet ruimte valt niet veel te vinden.")
}
if (game.pov.parent = lift op verdieping 1) {
msg ("Om de lift te nemen, moet je eerst op omhoog klikken en dan eruit.")
}
if (game.pov.parent = lift op verdieping 2) {
msg ("Om de lift te nemen, moet je eerst op omlaag klikken en dan eruit.")
}
if (game.pov.parent = ruimte met de basis collectie) {
msg ("In de ruimte met de basis collectie kun je de lift nemen. Voor de rest valt er niet veel te doen of te vinden.")
}
if (game.pov.parent = geheime kamer) {
msg ("In de geheime kamer kun je de code voor de schat vinden. De code voor de schat ligt op de pilaar. Je moet een ladder tegen de pilaar zetten. Je kunt in de geheime kamer ergens een ladder vinden.")
}
}
}
george
26 May 2013, 17:17I don't know, what's the error that you get?
Sora574
26 May 2013, 19:01You forgot a quote in this part
Add a quote to the beginning of the message and you should be fine.
msg (In Het Biebcafe kun je praten tegen iemand van de bediening. Je kunt dan drinken bestellen. Als je hier meer over wilt weten, kun je in het help-menu op 'Piraat & het drinken' klikken.")
}

wdele
27 May 2013, 14:26Sora574 wrote:You forgot a quote in this partif (game.pov.parent = het biebcafe) {
}
When I paste that code, Quest says an internal error occured.
Liam315
27 May 2013, 14:29At the moment it says
But you need a " at the beginning of the message so it says
But you need a " at the beginning of the message so it says
msg ("In Het Biebcafe kun je praten tegen iemand van de bediening. Je kunt dan drinken bestellen. Als je hier meer over wilt weten, kun je in het help-menu op 'Piraat & het drinken' klikken.")

wdele
27 May 2013, 15:19Ah, fixed it! The only thing is that Quest shows a menu in text, instead of in the menu style?!
Liam315
27 May 2013, 16:08I don't quite know what you mean by "shows a menu in text, instead of menu style." If you're referring to the older versions of quest when a box popped up to present the options to you, then I think this was removed as most people found the pop-up box intrusive and jarring.

wdele
27 May 2013, 16:16I use the online version of Quest.
In my others games the pop-up box is still there. I guess it has something to do with 'ShowMenu' and 'show menu'. I have 'ShowMenu' but because of Code View reasons I can't change that unless I build the structure up again of my command, and that's lots.. lots of work
Thanks!
In my others games the pop-up box is still there. I guess it has something to do with 'ShowMenu' and 'show menu'. I have 'ShowMenu' but because of Code View reasons I can't change that unless I build the structure up again of my command, and that's lots.. lots of work

Thanks!
Sora574
27 May 2013, 16:27Yes, the 'show menu' script creates a popup box, while 'ShowMenu' makes it inline.
P.S. I suggest adding the error to the Issue Tracker...
P.S. I suggest adding the error to the Issue Tracker...